Warzywny detoks

Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej

Oczyść swój organizm i odzyskaj równowagę. Post warzywno- owocowy dr Ewy Dąbrowskiej nie jest dietą odchudzającą, choć wiąże się z utratą wagi, uruchamiając te same procesy co dieta ketogeniczna. Dzięki temu spalaniu ulega tkanka tłuszczowa, a nie mięśnie. Przed rozpoczęciem postu zalecamy konsultację u lekarza przeszkolonego w zakresie stosowania diety dr Ewy Dąbrowskiej.

Koncepcja żywienia według dr Ewy Dąbrowskiej składa się z kilku etapów, przejście przez wszystkie z nich pozwala uzyskać długofalowe korzyści w zakresie profilaktyki, ale także leczenia chorób.

Przygotowanie do postu

Zanim rozpoczniecie swoją podróż w świat oczyszczania organizmu zalecamy przez kilka poprzedzających dni wyeliminować żywność przetworzoną, mięso, nabiał oraz nietolerancje pokarmowe. Ogranicz picie kawy. Zadbaj o nawodnienie organizmu i wzbogać każdy posiłek o warzywa.

Etap 1 - Post

Na tym etapie przygotowujemy dla Was posiłki złożone z warzyw ubogich w substancje odżywcze, co powoduje rozpoczęcie oczyszczania i przywracania równowagi. Nasza dieta składa się z 4 głównych posiłków, dwóch soków owocowo-warzywnych oraz zakwasu buraczanego. W menu znajdziecie warzywa (korzeniowe, kapustne, cebulowe, dyniowate, liściaste psiankowate) oraz wybrane owoce. Zgodnie z założeniami postu najbardziej optymalny czas postu to od 2 do maksymalnie 6 tygodni.

Kliknij, aby zamówić

Etap 2 - Protokół wyjścia - przejście do diety pełnowartościowej

Jest to niezmiernie istotna część diety, aby powoli przyzwyczaić organizm do pełnowartościowego żywienie. Na tym etapie do menu dodajemy tłuszcze roślinne, jajka, nasiona, orzechy. W dalszej kolejności dodajemy rośliny strączkowe oraz ryby. Podobnie jak na etapie postu zestaw dzienny składa się z czterech dań głównych: śniadania, lunchu, obiadu i kolacji oraz zakwasu i 2 soków jako forma przekąski.

Etap 3 - Zdrowe żywienie

Zalecamy żywienie pełnowartościowe, aktywność fizyczna oraz okresowe stosowanie postów warzywno-owocowych. Wprowadzamy zdrową, pełnowartościową dietę, która zawiera sporo warzyw, pełnowartościowe produkty zbożowe. Zestaw dzienny składa się z trzech dań głównych: śniadania, obiadu i kolacji oraz 2 soków jako forma przekąski. 

Więcej informacji

Jeśli chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z nami lub Instytutem Promocji Zdrowia Dr Ewy Dąbrowskiej

Chcesz wyrazić opinię o naszej diecie? Napisz do nas Napisz do nas lub do Instytutu Promocji Zdrowia Dr Ewy Dąbrowskiej opinie@ewadabrowska.pl.

Przeciwwskazania do stosowania postu warzywno-owocowego:

Ciężka depresja, przyjmowanie leków obniżających odporność (sterydy, cytostatyki) lub chemioterapii, stany po przeszczepach narządów, niewydolność nadnerczy, wyniszczenie organizmu w przebiegu nowotworu, marskość wątroby, dializa nerek, nadczynność tarczycy, cukrzyca typu I, strach przed dietą i ograniczeniem posiłków.

Przykładowe menu

  • Zakwas buraczany: do wypicia na czczo
  • Śniadanie: kapusta kiszona z papryką, pomidor, świeże warzywa
  • Sok z owoców i warzyw z wyciskarki wolnoobrotowej
  • Lunch: Zupa jarzynowa
  • Obiad: warzywa gotowane na parze, sos paprykowy, surówka
  • Sok z owoców i warzyw
  • Kolacja: pieczone warzywa, surówka, pasta warzywna

 

kCal 836 Węglowodany 163 [g]
Tłuszcze nasycone 0,62 [g] Sól 4,1 [g]
Błonnik 25,5 [g] Tłuszcz  5,2 [g]
Białko 31,6 [g] Cukier 61,2 [g]

 

W związku z zagrożeniem związanym z wirusem SARS-CoV-2 nasi kierowcy dostarczają jedzenie bezkontaktowo.